ویکی فلزیاب

سکه شناسی در دفینه یابی

سکه شناسی در دفینه یابی

سکه شناسی در دفینه یابی شامل سکه های دوران حکومت پادشاه هخامنشی، سکه های خشایار شاه ، سکه های اردشیر اول، سکه های داریوش دوم، سکه های اردشیر دوم، سکه های دوران اشکانی و سکه های ساسانی، نوشته های روی سکه ها، خصوصیات و ویژگی های سکه ها، سکه های طلا، سکه های نقره، سکه های برنز، سکه‌های عتیقه ، سکه های زیرخاکی، سکه های تقلبی و جعلی و موارد دیگر می باشد، سرزمین ایران یکی از کهن ترین سرزمین ها می باشد و کشور ما دارای گذشته پر افتخاری است که آثار آن در طی قرون متمادی با وجود آسیب های زمانه و غارت و آتش سوزی و جهان خواهی افراد جاهل هنوز پا بر جا ایستاده و حکایت از عظمت گذشته و تاریخ هنر و تمدن مردمان این سرزمین دارد . در سرزمین ایران در اغلب نقاط در زیر تپه های خاک و ویرانه ها ، آثار گران بها و گنجینه های گوناگونی پنهان است که روزگاری دست هنرمندان و صنعتگران با نداشتن وسایل و ابزار کافی آن را ساخته و با نقش و نگار ، طرح ، رنگ یا کنده کاری و برجسته کاری ، قدرت دست و روح هنری خود را تجسم داده و جاودانه ساخته اند، جای تعجب نیست که حتی در آن زمان جمع آوری گردید، بدیهی است که برای ارزش بیش از ارزش آنها به عنوان ارز ارزیابی شد، چرا که آنها اغلب در جواهرات و هنرهای تزئینی دوره استفاده می شود، در طول سلطنت تریجانوس دسیوس (AD 249-251)، نعل اسم رومی، مجموعه ای از سکه ها را به یاد همه امپراتورهای افسانه ای از آگوستوس از طریق سوروس اسکندر صادر کرد. طرح های این سکه ها، سکه هایی را که توسط حاکمان احترام صادر شده اند تکرار می کنند، برخی از سکه های اصلی تا آن زمان نزدیک به ۳۰۰ سال است. لازم به ذکر است که نعناع نمونه هایی از سکه ها را به عنوان نمونه های اولیه استفاده می کنند و سخت است که چنین مجموعه ای را به عنوان چیزی جز یک مجموعه ببینیم. در ۸۰۵ میلادی، Charlemagne مجموعه ای از سکه هایی را که بسیار شبیه به سبک و موضوع مسائل امپریالیسم روم است، به نمایش گذاشته است.

سکه شناسی در دفینه یابی چیست؟

سکه‌ شناسی دانش مطالعه انواع گوناگون پول از قبیل شمش، حلقه، سکه، اسکناس، تمبر و اوراق بهادار است. در سکه‌ شناسی، همچنین به ابزارهای ساخت پول از قبیل مهر، سرسکه و ضرابخانه توجه می‌شود. ابزارهای اعتبار پول همچون توزین و عیارسنج از دیگر مباحث دانش سکه‌ شناسی‌ است  این دانش به تاریخ پول و مراکز حفظ و تبدیل آن در جهان می‌پردازد، سکه‌ شناسی محدود به سکه و پول نمی‌شود؛ بلکه شبه‌پول‌هایی مانند مدال، نشان و ژتون را نیز در برمی‌گیرد، سکه‌ شناسی قسمت مهمی از باستان‌شناسی است که شاهد زنده‌ای از تمدن دنیای قدیم و ملل مختلف می‌باشد. علم سکه‌ شناسی منحصر به شناسایی رشتهٔ خاصی نیست، بلکه سکهٔ هر دوره نمایندهٔ عادات، آداب، خط، زبان، هنر، مذهب، تمدن، وضعیت اجتماعی، ثروت یا ورشکستگی، ارتباطات تجارتی ملت و مملکتی است و در حقیقت منبع اطلاعات صحیح و دقیق از دنیای قدیم، یعنی از دورانی که سکه ایجاد گردیده تا به‌حال می‌باشد. سکه هم اثری باستانی‌است که در سکه‌ شناسی مدنظر است از سوی دیگر، پدیده اقتصادی‌است؛ بنابراین سکه‌ شناسی، بهباستان‌شناسی، تاریخ و اقتصاد وابسته‌است. همچنین سکه‌ شناسی به کتیبه‌خوانی و زبان‌شناسی، نشانه‌شناسی و تشخیص علایم روی سکه،گاه‌شماری و تقویم برای تعیین زمان سکه و جغرافیا برای تعیین محل آن نیازمند است.

ارزش سکه شناسی در دفینه یابی

در دوران امروز ارزش سکه ها بسیار افزایش یافته است و با افزایش ارزش فلزات گرانبها، جمع آوری سکه ها و ارز بیشتر شده است. میدان سکه شناسی به خودی خود جذاب و سرگرم کننده برای کسانی که در هنر و صنعت تجربه دارند. این ها بعضی از دلایل افزایش ارزش سکه شناسی هستند، افزایش ارزش فلزات گرانبها شما می توانید قیمت افزایش ارزش فلزات گرانبها را از طریق زمان مشاهده کنید. این یک روایت مهم است که باید دنبال کنید چون شما می توانید قیمت هر اونس از هر فلز را ببینید. عوامل متعددی به افزایش قیمت فلز کمک می کنند، اما دیدن قیمت های خاص با خرید بیشتر باعث جذابیت می شود.

سکه‌ های عتیقه قدیمی در دفینه یابی

تحقیق و مطالعه در هر قسمت از آثار کهن مملکت ما بخصوص در زمینه سکه‌ های عتیقه نه تنها تاریخ گذشته این سرزمین را روشن می سازد ، بلکه به تغییر و تحول تاریخ تمدن دنیای قدیم و ارتباطی که کشور ها از لحاظ نژادی ، هنری و اقتصادی با یکدیگر داشته اند کمک می کند . مردمان اولیه و پس از آنها، همیشه برای زندگی بهتر و رفع نیاز های روزانه در تلاش بوده اند و همین اصل یعنی عشق به زندگانی بوده که تاریخ تمدن را بوجود آورده است و ملتها را به طرف روزگار بهتر و اختراعات و اکتشافات وا داشته است ، جمع اوری سکه، همچنین به نام خزانه شناسی، تجمع سیستماتیک و مطالعه سکه، نشانه ها، پول کاغذی و اشیاء مشابه و هدف. جمع اوری سکه یکی از قدیمی ترین سرگرمی های جهان است، به استثنای چین و ژاپن، معرفی پول کاغذی بیشتر به توسعه اخیر مربوط می شود (یعنی از قرن ۱۸). از این رو، در حالی که پول کاغذی و انواع دیگر یادداشت ها جمع آوری می شوند، تاریخ این فرم جمع آوری از سکه ها متمایز است و به طور عمده یک پدیده مدرن است.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • امتیاز دادن به محصول فلزیاب فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*