ویکی فلزیاب

چشمه در گنج یابی

مفهومه چشمه در گنج یابی

چشمه در گنج یابی در زمان های قدیم یکی از معیار های مهم برای برای انتخاب محل برای زندگی بودن چشمه در نزدیکی محل زندگی بود از این رو چشمه در دفینه یابی بعنوان یک نماد مقدس می دانستند و بودن چشمه هم از لحاظ زندگی و هم مخفی سازی دفینه یک نشانه بسیار مهم می باشد،انسان ها برای تشکیل دادن تمدن و ایجاد یک زندگی شهری با انتخاب چشمه های همیشگی اینکار را شروع کردند، و با توجه به ارزش چشمه ها شروع به گذاشتن هدایایی برای این مکان مقدس کردند، دفینه های خود را در اطراف چشمه ها دفن میکردند و با قرار دادن آثار و نشانه محل مخفی سازی دفینه را علامت گذاری میکردند تا مکان دقیق اموال دفن شده را فراموش نکنند. چشمه در گنج یابی، یکی از روش‌های قدیمی و متداول برای جستجوی گنج می‌باشد. در این روش، جستجوگران برای پیدا کردن گنج، از نشانه‌هایی مانند درخت، سنگ، بوم و… به عنوان نقطه مرجع استفاده می‌کنند و سپس با توجه به شکل و جزئیات نقشه‌های قدیمی و همچنین داستان‌های مردمی، به دنبال محل دفن گنج می‌گردند.

آثار و نشانه چشمه در دفینه یابی

چشمه در دفینه یابی همیشه اولین نشانه نمی باشد بلکه بعنوان نشانه دوم و گاها سوم درکنار سایر نشانه ها که در ایران تپه می باشد دیده میشود، چشمه در کنار نشانه درخت نیست کاربرد زیادی دارد و میتواند شما را به هدف مهمی هدایت کند،اگر چشمه در کنار تپه قرار گرفته باشد میتواند ورودی تپه از همانجایی باشد که چشمه خارج میشود،در صورتی که چشمه در بالای کوه باشد احتمال میرود در کنار آن هدایایی دفن شده باشد و در نهایت چشمه در دشت ها به عنوان نماد مقبره مورد کاربرد قرار گرفته است. توجه داشته باشید که تنها ۱۵% الی ۲۵% چشمه در گنج یابی صدق میکند و بقیه چشمه ها بدون مورد هستند. چشمه در گنج یابی یکی از روش‌های قدیمی و متداول برای جستجوی گنج است که در بسیاری از مناطق جهان همچنان استفاده می‌شود. در کشور ما نیز برخی افراد به این روش اعتقاد دارند و برای جستجوی گنج‌های قدیمی و باستانی، از آن بهره می‌برند.

چشمه های خشک شده در گنج یابی

چشمه های خشک شده در گنج یابی به چشمه هایی گفته میشود و معمولا در جهت طلوع آفتاب صبح مقبره ای وجود دارد، نظر دیگر این است که در جهت آبراه چشمه خشک شده هفت الی نه قدم برداشت و شروع به حفاری نمود و به احتمال زیاد هدایایی رو باید پیدا کنید. با این وجود، چشمه در گنج یابی همچنان یکی از روش‌های مورد استفاده برای جستجوی گنج‌هاست و برخی افراد هنوز هم به این روش اعتقاد دارند و آن را برای جستجوی گنج‌های قدیمی و باستانی به کار می‌برند.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • امتیاز دادن به محصول فلزیاب فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*