ویکی فلزیاب

نماد گاو در دفینه یابی و گنج یابی

نماد گاو در دفینه یابی

نماد گاو در دفینه یابی یکی از نماد هایی است که برای تفسیر ها مختلفی برای آن وجود دارد در ابتدا باید بگوییم که اکثر نماد های که شبیه به گاو هستند معنی وجود مکان مذهبی را به ما می دهند، گاو در گذشته مقدس بوده است و تقدس خاص آن امروزه فقط مختص به کشور هند نمی باشد، بهتر است برای درک بهتر شما کاربران سایت ویکی فلزیاب به بررسی تمدن هایی در فلات ایران بپردازیم که گاو را مقدس میشماردند، همانطور که میدانید بخشی از هندیان آریایی بودند که در دوره ای از قبایل آریایی جدا شده و به سمت هند کنونی مهاجرت کردند . نام این قبایل نیز که هند و اروپایی نامیده می شوند گویای همین موضوع است . گاو در نزد بوداییان و برخی قبایل هندو هنوز هم مقدس شمرده می شود . آنها در گذشته آیین و سنن مشترکی با قبایل بدوی آریایی داشته اند، همچنین در مصر نیز گاو دارای تقدس بوده و محترم شمرده می شده است ، گاوهای آپیس دارای مقبره و عبادتگاه بوده اند . حتما داستان کمبوجیه هخامنشی و زخمی کردن گاو آپیس را شنیده اید که بنا به نسخه های باستانی ، کمبوجیه به علت تعرض به گاو آپیس ، دچار جنون گشت البته این موضوع صحت ندارد ولی به طور کل ، تقدس گاو را گوشزد می کند ، در خصوص تقدس گاو هر چه گفته شود کم است ، در داستان های اساطیری ایران فریدون تحت حمایت یک گاو بزرگ شد و از شیر آن تغذیه کرد و بعد ها که شخصی آن گاو را کشت فریدون او را سخت مجازات کرد . طبق افسانه های سومری و میان رودان ، گیل گمش در ۲۴۰۰ سال پیش از میلاد با گاو بالدار مبارزه کرد و بعد از پیروزی بر گاو بالدار ، قدرت خویش را بر عموم یاد آور گشت، در قرآن مجید هم خداوند به قوم یهود دستور داد که زیباترین گاو خود را قربانی کنند و یا زمانی که حضرت موسی برای دریافت فرامین خداوند ( ده فرمان ) رهسپار شده بود به وسیله طلاهای قوم یهود گوساله ای را برای پرستش ساخته بود این ها را گفتیم تا بدانید همه این داستان های اساطیری نشان از تقدس گاو دارد و در فرهنگ ایرانیان و همچنین بین النهرین گاو نماد بزرگی، قدرت، برکت، روزی و همچنین رستگاری می باشد.

تفسیر نماد گاو در دفینه یابی

تفسیر اول » نماد گاو در دفینه یابی مخصوصا در غرب کشور ایران بیشتر بر روی مزار ها و سنگ قبر ها و عبادتگاه ها به وفور دیده می شود که نشان از تقدس فرد مدفون و یا نشانگر وجود عبادت گاه هرچند کوچک و محلی است، در خصوص وجود هدیه گاو ، یکی دو مورد هست که بیان می شود که در ادامه به آنها می پردازیم. تفسیر دوم » اگر دو گاو یا گوساله بر روی سنگ های ثابت و روبروی هم وجود داشته باشد به طوری که بین این دو گاو کمتر از سه متر فاصله باشد احتمال وجود دفینه محتمل است و بدون شک در راستای دید گاو حتی اگر فقط یک گاو تنها باشد در فاصله کم ، وجود قبر یا مزار فرد روحانی صددرصد است، اگر تندیس گاو یا سر گاو در ابعاد تقریبا واقعی باشد در جهت دید گاو باید تلی از خاک ببینید و یا صخره ای ثابت است که آن نشانه آخر شماست؛ دفینه گاو در عمق زمین نیست و معمولا با کمی کاوش به آن خواهید رسید و اگر نماد گاو بالدار باشد نشان فره وش قدرتمند است در جهت دید گاو و فاصله دو سه متری با مزار فره وشی روبرو خواهید شد ، نماد گاو در ارتفاع بلند یا سردیس گاو بر روی ستون یا جای بلند نشانگر وجود مکان مذهبی است و این نماد نشانه دفینه نیست ولی از آنجا که اهالی باستان علاقمند بودند که در کنار مکان های مذهبی و یا افراد مذهبی به خاک سپرده شوند می توان گفت این دلایل کلید و راهگشا باشد زیرا در نزدیکی این نشانه بدون شک با قبور بزرگان و نجیب زادگان روبرو خواهید شد.

نماد گاو در حفاری

  • گاو به عنوان نمادی از قدرت، بهره‌برداری و ثروت در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف شناخته شده است.
  • در دفینه‌یابی، استفاده از نماد گاو به منظور نشان دادن ثروت، زمانی که در محل دفن مواد غذایی یا دارایی‌های ارزشمندی مانند زر و سیمان قرار دارد، رایج است.
  • گاو به عنوان نمادی از کشاورزی و امتیازات زمینی نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در برخی فرهنگ‌ها، دامداری و مالکیت گاوها به عنوان نمادی از ثروت و قدرت اجتماعی در نظر گرفته شده است.
  • در برخی ادیان و باورها، گاو نمادی از قربانی و تضحیه می‌باشد. این نماد می‌تواند به مراسم دفینه‌یابی اضافه شود تا به نشانهٔ قربانی و تعهد ارائه شده در آن مراسم اشاره کند.
  • استفاده از نماد گاو در دفینه‌یابی می‌تواند نشان از ارزش و اهمیت مادی و اقتصادی مراسم دفن داشته باشد.
  • در برخی موارد، تراشیدن سنگ قبر به شکل گاو نیز به عنوان نمادی از مرتبط بودن با خداوند و جهان روحانی استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • امتیاز دادن به محصول فلزیاب فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*