ویکی فلزیاب

نشانه رد پا در گنج یابی

نشانه رد پا در گنج یابی

نشانه رد پا در گنج یابی از دوران باستان تا کنون نماد آرامگاه، غار، تپه، گورستان و راه بوده است که در عهد عتیق به عنوان جهت یاب نیز در مسیر راه کاروانسراها حکاکی میشده است همچنین دوره اشکانی از علامت رد پا در دفینه یابی برای اجرای مراسمات آیینی در گورستان استفاده میکرده اند. سایر دوره ها نیز اگر بدون انگشت باشد به تپه اشاره دارد و طول آن میزان فاصله را میدهد (جهت روبرو) و اگر با انگشتان باشد به مقبره اشاره دارد که هدف در جهت انگشت متفاوت است ، ردپای انسان در گنج یابی بسیار تاثیر گذار است به خصوص ردپایی که عکس چشم هم برروی آن کشیده شده باشد. اگر رد پای راست باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت راست باید بررسی شود اگر رد پای چپ باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت چپ باید بررسی شود .

نشانه ردپا در گنج یابی

سمبل رد پا زمانی که به صورت جفت یا دوتایی باشد اشاره به دوره طلایی ساسانی دارد معماران باستانی همواره یکی از دو رد پا را نسبت به دیگری بزرگتر حکاکی کرده و همان رد پا ی بزرگتر نیز جهت و فاصله را مشخص مینماید. برای رمزگشایی نشانه رد پا در گنج یابی در این حالت به ازای هر سانتی متر از طول رد پا یک قدم در جهت پاشنه آن برداشته و بدنبال ورودی زیر زمینی پلمپ شده میگردیم. اکثر اینگونه ورودی تله ریزشی خطرناکی معروف به تلار دارند.

پای حیوان در گنج یابی

حیوانات در دوران باستان نیز دوست انسان بوده و به علت وفاداری معمولا با صاحبشان دفن میشده اند که از این دسته میتوان به سگ، اسب و غیره اشاره نمود. نشانه رد پا سگ یا اسب بر روی دیواره غار ، صخره و سنگ قبر صاحبشان حکاکی میشده است. اغلب دقیقا زیر نماد هدف قرار دارد لذا در بعضی اوقات در جهت انگشت وسط باید قدم برداشته تا به یک سنگ سیاه، درخت کهنسال و یا دره میرسیم همچنین دفینه علامت رد پا در دفینه یابی یا نشانه رد پا در گنج یابی اگر برای حیوانات باشد جواهرات است البته اگر نماد دستساز باشد.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • امتیاز دادن به محصول فلزیاب فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*